perjantai 9. toukokuuta 2008

Huumoria Bollywood-elokuvista

Löysin tämän huumoripläjäyksen Anuradhan blogista ja ajattelin kopioida sen tännekin. Aika osuvia nuo kommentit..

-Se, joka harrastaa metsästystä, on varmasti roisto, vaikkei aluksi siltä näyttäisikään. Hyvikset ruokkivat puluja.


- Jos äitisuhde takkuaa, äiti ei ole oikea äiti vaan äitipuoli. Äidin ja lapsen välinen sidos on pyhä ja he ymmärtävät toisiaan täydellisesti.

- Vain yksi mies (jos kukaan) on sankarittaren kanssa silleen koko tämän elämän aikana. Jos hänet pakotetaan naimisiin herra väärän kanssa, herra väärä on vähintäänkin impotentti. Jos hän jää leskeksi, hän pysyy uskollisena miesvainaalleen kuolemaansa saakka.

- Jos sankarittarella on ammatti, hän on 90% todennäköisyydellä joko opettajatar, tanssijatar tai mainostoimistossa. Avioituessaan hän jää kotiin, mutta saattaa tehdä vapaaehtoistöitä sairaiden ja kärsivien hyväksi.

- Todennäköisesti sankarittarella ei kuitenkaan ole ammattia. Hän on joko samassa lukiossa kuin sankari, tai korkeasti koulutettu pian avioituva rikas perijätär, tai kouluttamaton, ihastuttavan kaino ja viaton maalaistyttö.

- Ellei sankarin nimi ole Rohit tai Raj, hän on Karan, tai sitten käsikirjoittajalla on ollut mielikuvitusta. Sankarittarilla on taipumusta tulla nimetyksi joko Anjaliksi tai Paroksi.

- Musakohtauksia on 3-7, aihe-top-5 lienee "Sankaripari haaveilee yhteisistä hetkistä Sveitsissä", "Sankaripari haaveilee yhteisistä hetkistä Intiassa", "Sankari juoksee sankarittaren perässä ja yrittää saada tämän kiinnostumaan tanssivan taustakuoron avustuksella", "Onneton ihminen rukoilee näyttävästi Jumalaa" sekä "Kaunis tanssijatar esiintyy juhlissa, jotka ovat yleensä häät".

- Joka leffassa kuuluu olla häät. Naimisiin ei yleensä mene sankaripari vaan jotkut ihan muut niin että sankaripari pääsee kätevästi tapailemaan ja flirttailemaan prameiden hääkoristeiden ja värikkäästi pukeutuneitten vieraitten keskellä.

- Asiaan kuuluu myös uskonnonharjoitusta. Hyvin usein uskonnonharjoitukseksi voidaan laskea myös joku romanttinen tanssikohtaus, joka on paitsi sankariparin flirttailua, myös Krishna-mytologiasta ammentavaa hengellistä liikuntaa.

- Toimintaelokuvissa ensimmäinen puoli koostuu siitä miten pahikset romuttavat hyvisten elämän ja toinen puoli siitä miten hyvikset kostavat. Pahiksille ei anneta armoa lopussa, vaikka he sitä kerjäävätkin ihan yhtä innokkaina kuin länsimaisissa leffoissa.

- Jos päähenkilöt ovat muslimeita, he harrastavat kuitenkin joogaa tai noudattavat gandhilaisuutta tai antavat almuja hindupapille. Ainakin yksi heistä.

- Jos elokuvan alkupuolella näytetään pientä tyttöä ja pientä poikaa, he ovat sankari ja sankaritar ja päätyvät aikuisina yhteen.

- Joko sankari tai sankaritar on orpo tai puoliorpo ja varsin usein ainoa lapsi. Sankarin orpoudesta on usein vastuussa pahis, jolle sankari aikuisena kostaa. Ainoaa lasta vanhemmat voivat kätevästi syyllistää.

- Vanhemmat ovat Jumala maan päällä, ja varsinkin isäukoilla on paha tapa vastustaa rakkausavioliittoja. Jopa elokuvissa on paljon yleisempää totella isää kuin karata rakastetun kanssa.

- Sankari voittaa tuosta vaan 20 kimppuunsa hyökkäävää roistoa eikä pala tulessakaan. MÄTKIS- ja POTKIS -äänitehosteet ovat joko myöhässä tai sitten ne kuuluvat kotvan verran liian aikaisin.

- Mitä kepeämmin ja hölmömmin elokuva alkaa, sitä synkemmäksi ja raaemmaksi se ehtii ennen lopputekstejä muuttua. Älä koskaan anna pinnallisen lukioromanssi-intron hämätä!

http://users.tkk.fi/~jalam/urdulearningclub/bollywood_jokes.htm <--- original

Ei kommentteja: